Sunday, April 29, 2007

قرار ملاقات 9 ارديبهشت - به نقل از ايسنا

لاغرهاي معاف شده،‌ امروز در دفتر نايب‌رييس كميسيون اصل 90 مجلس گرد آمدند رياض: هفته آينده موضوع معافيت‌هاي چاقي و لاغري در كميسيون بررسي مي‌شود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - جوانان
در پي ارسال نامه‌اي از سوي مراكز وظيفه عمومي به مشمولان معاف از خدمت بعلت چاقي يا لاغري مفرط عده‌اي از اين افراد كه بعضا از زمان دريافت كارت معافيت آنها 4 سال و حتي بيشتر مي‌گذرد با دكتر رياض، نائب رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي ديدار كردند و ضمن بيان مسائل و مشكلات خود از ايشان خواستار رسيدگي سريع به مشكلات خود شدند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي ايسنا در نامه ارسال شده به اين افراد آمده است «با احترام،‌ به منظور ثبت مشخصات كامل مشمولان در سامانه جامع وظيفه عمومي ناجا خواهشمند است با در دست داشتن اصل كارت معافيت، شناسنامه و كد ملي از ساعت 7 صبح الي 12:00 ايام هفته از شنبه تا چهارشنبه به آدرس ميدان سپاه، سازمان وظيفه عمومي تهران بزرگ، سرهنگ پاسدار فرامرز اقبالي مراجعه كنيد».
از اين رو صبح امروز حدود 40 نفر از اين افراد با در دست داشتن نامه‌هاي خود به دفتر دكتر رياض، نايب رييس كميسيون اصل 90 آمده و به بيان خواسته‌ها و طرح مشكلات خود پرداختند .
يكي از اين افراد كه دانشجوي ترم چهارم بود گفت:‌ زماني كه براي خدمت اعزام شدم، دانشجو بودم لذا بعلت لاغر بودن ودريافت كارت معافيت بايد از تحصيل انصراف مي‌دادم. با اين كار، كارت معافيت خود را دريافت كرده و پس از گذشت يكسال بار ديگر در دانشگاه پذيرفته شدم، اما با اين تصميم جديد، 4 الي 5 سال از زندگي‌ام معطل مي‌شوم در حالي كه بر روي اين كارتها نوشته شده است «كارت معافيت دائم»!
يكي ديگر از اين افراد با اشاره به مشاوره خود با يك وكيل در اين زمينه و با ادعاي اين كه نامه ارسال شده فاقد بار حقوقي است بيان كرد: اين موضوع و علت آن اصلا براي ما روشن نيست.
به گزارش ايسنا عمده اين افراد ازدواج و مسائل مالي زندگي را از مشكلات اصلي خود براي اعزام به خدمت مي‌دانستند به گونه‌اي كه يكي از آنها اظهار كرد: علاوه بر اين كه ازدواج كرده‌ام از نظر اشتغال نيز در وضعيتي هستم كه بايد مرتب سفرهاي خارجي داشته باشم اما متاسفانه از ترس اين كه كارت معافيت من گرفته و ابطال شود قادر به سفر نبوده و از اين جهت متضرر شده‌ام در حالي كه اقساط زيادي هم بايد بپردازم.
پسر دانشجويي نيز در اين ميان به بر هم ريختن امنيت رواني خانواده‌اش اشاره و اظهار كرد: افراد زيادي در كشور مشمول معافيت چاقي و لاغري هستند لذا اگر هر يك از اين افراد با 5 نفر نيز در ارتباط مستقيم باشند اين فشار رواني به جمع كثيري از مردم وارد شده است.
در حالي كه يكي از اين افراد بيان مي‌كرد كه بسياري از ما كه در گذشته دچار مشكل بوده و در آن زمان با لاغري و يا چاقي روبرو بوديم امروز درمان شده‌ايم بنابراين چه كسي جوابگوي ما خواهد بود؟ فرد ديگري نيز ادامه داد: در حال حاضر نيز بسياري از ارگانهاي دولتي و حتي خصوصي اين كارت را قبول ندارند.
اما اين در حاليست كه تمام اين جمع 40 نفري متفق‌القول بودند كه اكنون جرات ندارند كارتشان را همراهشان داشته باشند چون مي‌ترسند كه آنها را احضار كرده و كارتشان را باطل و به خدمت اعزام كنند.
پس از بيان و طرح موضوعات از سوي اين جوانان دكتر سيد علي رياض، نايب رييس كميسيون اصل 90 مجلس با بيان اينكه من هنوز اين پرونده را نديده‌ام گفت: اما آنچه مسلم است اين كه نظام وظيفه و دستگاه‌هاي انتظامي – انضباطي مقتدر كشور از جمله نيروهاي مسلح اگر چيزي را مصوب كرده و آن را قانون، ماده و آيين نامه مي‌كنند بايد تمام جوانب را به گونه‌اي مي‌ديدند كه يك روزي به آن برنگردند.
وي در ادامه بيان كرد: به نظر مي‌رسد اصولا اين دستگاه‌ها بايد مقتدرانه عمل كنند و اگر چيزي را در نظر مي‌گيرند با توجه به تمام جوانب آن باشد نه اين كه فردا بيايند و آن را پس بگيرند بنابراين اگر مي‌خواهند آن را پس بگيرند بايد دانست كه موضوع چيست و به چه دليل اين كار انجام خواهد شد و پاسخ مشكلي كه براي جامعه جوان ايجاد شده است چيست؟‌
نايب رييس كميسيون اصل90 با بيان اينكه مواردي ديده شده است كه افراد با قرص لاغري تا مرز دريافت كارت معافيت از خدمت رفته‌اند و عمدتا هم به سمت لاغري خود را مي برند نه چاقي، افزود: لذا اين امر هنوز يك موضوع است و چيزي كه مي‌توان به شما گفت اين است كه آن را به عنوان يك موضوع، پرونده مي‌كنم.
دكتر رياض با بيان اين كه اين موضوع را به طور رسمي براي رسيدگي در كميسيون مجلس ثبت خواهم كرد،‌ اظهار كرد: اما الان براي اظهار نظر قطعي زود است. اما با توجه به اين كه عده‌اي از اين افراد در حال حاضر تعهدات زندگي دارند الان براي اين اتفاق بايد پاسخگويي وجود داشته باشد لذا اين امر ابهام داشته و بايد حل شود.
وي خاطر نشان كرد: ما نمي‌توانيم اين موضوع را يك طرفه بررسي كنيم لذا بايد نظر دستگاهاي مسوول در اين زمينه را بپرسيم و توضيح بخواهيم. از اين رو قول رسيدگي مي‌دهم و پرونده را حداقل هفته آينده و در جلسه رسمي رسيدگي مي‌كنم و ظرف امروز و فردا نامه دعوتنامه مربوط را با اجازه كميسيون به دستگاه‌ها ارسال مي‌كنيم.
وي به اين افراد پيشنهاد كرد كه نمايندگاني از بين خود براي حضور در كميسيون انتخاب كنند و اظهار كرد: شما در حال حاضر در حال طي مسير قانوني اين امر هستند و تجمع شما بحران ساز نيست لذا درخواست مي‌شود كه اين حركت را به سمتي غير از اين منحرف نكنيد.
انتهاي پيام

کد خبر: 8602-05408

لينك منبع: http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-913881
لينك تغيير يافته ايسنا! : http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-914027

6 comments:

Anonymous said...

از زحمتهاي شما عزيزان بسيار ممنونم به زودي با شما در اعتراض به اين ظلمي كه به خاطر "اشتباه پزشكان" و خود آقايان به ما روا داشته اند همراه خواهم شد.

Anonymous said...

خود مسئولان هم اعتراف كرده اند كه اين كارشان مشكل آفرين است ... اگر قبول دارند كه اشتباه از طرف خودشان بوده ، چرا ما بايد قرباني شويم ؟ در ضمن مگر نگفتند خريد سربازي اشتباه بوده ؟ پس اگر بخواهند ما را سرباز كنند بايد تمام خريد خدمتيها هم بياورند سربازي ... از آن گذشته آنهايي كه عفو رهبري گرفته اند نيز بايد بياورند چون عدالت بايد رعايت شود ... در ضمن آنهايي كه مثل ما معاف لاغري بوده اند و الان براي هميشه به خارج رفته اند ... آنها را هم بايد به زور بياورند وگر نه در دادگاه عدل الهي خدا ميداند چه بلايي به سرشان مي آيد از بر هم زدن زندگي چند هزار خانواده ... ....

Anonymous said...

من نمی دونم چرا اشتباه خودشونو گردن ما می اندازند؟؟؟؟؟؟؟؟
دیشب ساعت 8:30 اخبار خبر داد که این مشکل حل شده و دیگر نگران نباشید.
همچنین امروز صبح رادیو هم همین مطلب اعلام کرد.
امیدوارم زودتر تموم بشه

Anonymous said...

علیک سلام. احوال شما؟ كم پيداييد. چرا اينقدر دير به دير آپ ديت مي كنيد آخه؟
داستان زيبايی نوشتی که تا آخر خوندمش .
راستی جواب آخرین سوالی رو که پرسیده بودم رو هنوز ندادید .
موفق باشید .

Anonymous said...

بنام خدا

دوستان هرگز فکر نکنید که خطر رفع شده . اگه یادتون باشه چند سال پیش هم مشابه این اتفاق افتاده بود . نظام وظیفه به یکباره قانون خرید خدمت رو لغو کرد و طیف وسیعی از جوانان که بر مبنای این قانون برنامه ریزی کرده بودن ( بعضیها ازدواج کرده بودن و ... ) و حتی پول هم واریز کرده بودن به خدمت اعزام شدن . در آن مقطع هم اعتراضات زیادی در گرفت ( بیشتر از اعتراضات کنونی ) و مناظرات تلویزیونی مختلفی درباره این موضوع پخش شد و مجلس هم پشتیبان مردم بود ولی نظام وظیفه حاضر نشد قانون رو نسبت به آیندگان اعمال کنه . یادمه سردار کمالی در مناظره تلویزیونی قادر نبود جواب نماینده مجلس رو بده ولی روی حرف خودش اصرار میکرد و متاسفانه کار خودش رو انجام داد . نمیدونم از کسانی که اون زمان ازدواج کرده بودن کسی هست تا حالا نتونسته باشه سربازی بره یا نه ولی اگر کسی بوده باشه( که صد در صد بوده ) فکر میکنید الآن نظام وظیفه براش تسهیلاتی میذاره یا تا آخر عمر باید از حقوق شهروندی محروم بمونه ؟؟؟؟؟؟
دوستان مجلس و ریاست جمهوری اهرم لازم برای فشار بر روی نظام وظیفه رو نداره . در دیوان عدالت هم نظام وظیفه از اداره حقوقی و وکلای مجرب خودش استفاده میکنه و ممکنه دیوان رو قانع کنه . خیلی بعید هم به نظر میرسه که نظام وظیفه از حرف خودش عقب نشینی کنه .

پس پیشنهاد میکنم هر چه زودتر از رهبری کمک بگیریم . اگر این مسئله در دفتر رهبری مطرح بشه قطعا با یک اشاره حکم به نفع ما صادر میشه ( سابقه اقدامات این دفتر این رو نشون داده ) و به راحتی مشکل حل میشه و نظام وظیفه هم نمیتونه مقابله کنه .

سیستم کار قسمت پاسخگویی به شکایات دفتر رهبری به اینصورت است که به شکایات رسیدگی و در زمان کوتاهی جواب آن اعلام میشود .

Anonymous said...

با سامان موافقم بايد از همه ارگانها كمك بگيريم مخصوصا دفتر رهبري