Saturday, April 21, 2007

معاف‌شدگان را براي بازبيني مجدد به نظام وظيفه فراخوانده‌ايم

فرمانده نيروي انتظامي گفت: طرح بازديد اتفاقي كارت‌هاي پايان خدمت شهروندان، اجراي صحيح و كامل قانون است.
سرتيپ پاسدار "اسماعيل احمدي مقدم" صبح روز پنجشنبه در جريان ديدار خود از سازمان نظام وظيفه عمومي ناجا به خبرنگاران گفت :متاسفانه درمبحث كارتهاي پايان خدمت با دو نوع جعل مواجه هستيم كه يكي در خود كارت پايان خدمت و ديگري جعل در مدارك ابتدايي تاثير گذار در گرفتن كارت پايان خدمت است.
وي اضافه كرد: جعل كارت پايان خدمت در ايران به سختي صورت مي‌گيرد و مي‌توان به جرات گفت كه اين كار از عهده جاعلان آماتور ايراني بر نخواهد آمد اما متاسفانه جعل مدارك ابتدايي و تاثير گذار مانند سابقه خدمت بسيج، تباني با كميسيون‌هاي مختلف پزشكي و... مسايلي است كه باعث مي‌شود تا هر از گاهي برخي از مدارك مورد بازبيني قرار بگيرد.
احمدي مقدم در پاسخ به اين پرسش كه آيا در اجراي اين طرح هدف ديگري از جمله گرفتن سربازان فراري نيز مد نظر است يا خير؟ گفت: هدف ما تنها اجراي قانون است و نبايد فراموش كنيم كه رفتن به سربازي هم يك وظيفه و تكليف قانوني است.
فرمانده‌ناجاهمچنين درخصوص دارندگان كارت معافيت چاقي و لاغري كه از سوي نيروي انتظامي به سازمان وظيفه عمومي فراخوانده شده‌اند نيز گفت: ما مجري دستورات ستاد كل نيروهاي مسلح هستيم و بنا به وظيفه، اين معاف‌شدگان را براي بازبيني مجدد به نظام وظيفه فراخوانده‌ايم.
وي تاكيد كرد كه اين فراخوان به معني لغو معافيت اين افراد نيست.
منبع: ايرنا

No comments: